اکو همراه و پرتابل شارژی سیار

 

اکو همراه چیست؟

در طول سالیان گذشته محصولات زیاد و متنوعی تحت عنوان اکو همراه ، اکو سیار، اکو شارژی و چیز هایی با این مفهوم وارد بازار صوت و الکترونیک شدند که اتفاقا متناسب با رشد و پیشرفت این دستگاه ها، مشتریان آن ها نیز به سرعت در سراسر دنیا، به ویژه منطقه خاورمیانه رشد محسوسی را تجربه کردند که همین امر موجب گرم تر شدن بازار آن ها گردید.

 

تعریف کلی اکو همراه

در ابتدا باید بگوییم که داشتن یک سیستم ( اکو همراه و پرتابل شارژی) مناسب و باکیفیت می تواند بر روی عملکرد شما تاثیر بسزایی بگذارد.

به طور کلی در میان محصولات صوتی جای خالی یک دستگاه کوچک که همزمان کار بلندگو، آمپلی فایر و میکروفن را یک جا انجام دهد و همه ی آن ها را در یک جعبه سبک خلاصه کند کاملا دیده می شد. حال فرض کنید به همچنین مجموعه ی ارزشمندی از ابزار های صوت و صدا رسانی، یک باطری قابل شارژ که بتواند تا چند ساعت بدون نیاز به منبع تغذیه مجموعه را آماده به کار نگه دارد نیز اضافه شود، این دیگر می تواند رسما یک کالای جدید در صنعت صوت لقب بگیرد که نوید بخش یک رقابت و بازار تازه بود.

اکو همراه نوید

اکو همراه شارژی

 

امکانات اکو همراه و پرتابل شارژی

با گذشت زمان و فراگیر شدن تولید دستگاه های اکو شارژی، به مرور امکانات و قابلیت های تازه این به آن ها اضافه شد تا بتوانند پیوند بهتری با دستگاه ها و پلیر ها جدید ایجاد کنند. برای مثال اگر در ابتدا میکروفن تنها راه دریافت صدا برای بلندگو ها بود، بعد از مدتی ورودی USB نیز به آن ها اضافه شد تا بتوانند از یک منبع با اطلاعات صوتی هچون فرمت MP3 نیز تغذیه شوند که البته برای این کار مهندسین باید یک دستگاه پلیر نیز به پک خود اضافه میکرند تا کار خواندن فایل های صوتی از روی کارت حافظه خارجی مانند فلش مموری صورت پذیرد.

پس از اضافه شدن پلیر ها به مجموعه های اکو همراه تا حدود زیادی دست سازندگان باز تر شد تا امکانات کار آمد تری نیز به آن بیافزایند. ساده ترین و کاربردی ترین ایده ممکن، رادیو بود. رادیو ها علاوه بر اینکه خود برنامه ها و اصوات متنوعی را ایجاد می کردند، نقش یک رسانه را هم کاملا ایفا می کردند که این خود در محبوبیت اکو های همراه بسیار موثر بود، از طرفی بستر لازم که همان پلیر ها بودند نیز در دسترس قرار داشت و تنها با اضافه کردن یک برد کوچک به همراه یک آنتن که هزینه ی چندانی هم نداشت، دستگاه امکانات تازه ای می گرفت.

 

بیشتر بخوانید : اکو همراه شارژی کوچک نوید الکترونیک

 

ظهور سیستم های ضبط و پخش صدا

پس از آن، بیشتر تمرکز مهندسین به سمت انطباق پذیری بیشتر این دستگاه ها با سیستم های پخش و درگاه های اتصال رایج در میان مردم، کشانده شد که شاهد ظهور امکاناتی از قبیل نقطه اتصال بلوتوث، ورودی کابل AUX ، ورودی SD کارت ها و… بودیم که دسترسی و اتصال به آن ها را بسیار ساده نمود. اگرچه همه ی اینها مزیت های مهمی محسوب می شوند اما نمی شود از دید یک ایده ی تازه به آن ها نگریست، چرا که همگی در موازات یک دیگر و با هدف کامل تر شدن محصول در یک مسیر مشترک در حرکت بودند. پس از وقفه ای کوتاه، بار دیگر با ایده ای ناب و کاربردی، روح تازه ای به جعبه های موسیقی سیار دمیده شد و آن سیستم های ضبط و پخش صدا بود.

بسیاری از مشتریان دستگاه های اکو همراه و پرتابل شارژی با اهداف و ایده های گوناگون، از یک مداح دوره گرد تا نوازنده یک ساز زنده و سخنرانان، نیاز به یک سیستم ضبط صدا برای آرشیو نمودن کار های خود را کاملا حس می کردند که جای خالی آن می توانست برای محصولی که به سرعت در مسیر پیشرفت حرکت می نمود، یک ضعف تلقی شود که چاره را مهندسین به خوبی یافتند و یک سیستم ضبط صدا با کاربری آسان به پک جادویی خود افزودند.

اکو همراه و پرتابل شارژی یکی محصولاتی است که با ویژگی های کاربردی خود توانسته است نیاز افراد مختلفی را برآورده سازد.

البته در کنار همه ی این ها قابلیت های دیگری همچون آمپلی فایر اضافه برای اتصال به یک یا چند باند کمکی دیگر، گین ها و ولوم کنترل های متنوع جهت تنظیم حجم و افکت صدا، نمایشگر ها و چیز های دیگری از همین قبیل به مدل های مختلف اکو همراه و پرتابل شارژی اضافه شدند .که بررسی تک تک آن ها در حوصله ی این مقاله نمی گنجد.

انواع اکو برای مجالس

تفاوت اکو همراه و اکو پرتابل

تفاوت اکو همراه و اکو پرتابل

امروز که مدت ها از تولد اولین دستگاه اکو شارژی سیار می گذرد، برند ها و کارخانجات زیادی در سراسر دنیا به تولید انبوه این محصولات پرداخته اند که به طبع دسته بندی ها و تنوع در سایز در این خانواده صوتی کاملا مشهود است که بنا به همین استاندارد ها نام های متنوعی به آن اطلاق می شود. به طورکلی سایز های کوچک تر که وزن کمتری هم دارند و اغلب داخل کیف های دوشی مخصوص قرار می گیرند، اکو همراه نام دارند و به سایز های بزرگتر آن که بلندگو داخلی بزرگتر و وزن بیشتری دارند، اکو پرتابل گفته می شود.

نکات طلایی هنگام خرید اکوهمراه و پرتابل شارژی

فراموش نکنید که فاکتورهای زیادی برای خرید و انتخاب اکو همراه و پرتابل شارژی خوب وجود دارد که در اینجا ما مهمترین نکات را برای شما بازگو می‌کنیم. نخستین نکته ای که هنگام خرید هرنوع محصول صوتی باید به آن توجه کنیم کیفیت صدای آن می‌باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که هرچند برخی از این محصولات، اکوهمراه و پرتابل شارژی ارزان محسوب می‌شوند اما از کیفیت صدای بالایی برخوردارند.

مورد بعدی که باید به آن دقت کنید، ابعاد است. با توجه به تعداد ساعت‌های استفاده از اکو همراه و پرتابل شارژی خود و محل قرارگیری آن شما می‌توانید اقدام به خرید اکو همراه مینی یا بزرگ کنید. اکو پرتابل  برای استفاده در ایستگاه‌های صلواتی مناسب است. این محصولات در ابعاد مختلفی مانند 5 اینچ، 6 اینچ، 8 اینچ، 12 اینچ و 12+6 اینچ به فروش می ‌رسند.

کاربرد اکو همراه کوچک نیز در مراسم عزاداری و تعزیه، تورلیدری و بسیاری از جاهای دیگر است. اکو کوچک یا مینی اکوها با 5 و 6 اینچ، به دلیل وزن کم، بسیار محبوب هستند. قابلیت اتصال OTGو AUX و USB برای بسیاری از خریداران یک فاکتور مهم است. اگر شما هم می‌خواهید به وسیله این دو پورت به فلش و سیستم ‌های دیگر نظیر کیبورد و گیتار الکتریکی متصل شوید، هنگام خرید قابلیت اتصال سیستم مورد نظر خود را در نظر بگیرید. فراموش نکنید برخی از این محصولات دارای میکروفن باسیم هستند و برخی دارای میکروفن بی‌سیم.

اکوهای همراه با میکروفن باسیم بخاطر قیمت مناسب، نصب آسان و راحتی استفاده، معمولا فروش بیشتری دارند. همچنین بدلیل اینکه این محصولات  دارای قابلیت شارژ هستند، در محیط‌هایی که دسترسی به برق وجود ندارد، محصول بسیار مناسبی به شمار می ‌آیند.

 

 

واحد آموزش مشتریان بانی باند

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *